Mine

Emma skriver

2005-06-09

kvinnor är fantastiska

Vissa av oss försvarar ivrigt, och förvisso välartikulerat, vår fria rätt att exploatera våra egna kroppar.

Och visst, go ahead, det är nog fler som applåderar era val än de som försöker hindra er. Så klart. För det som går att sälja i en ohämmad marknadsekonomi kommer förstås att säljas. Inget konstigt med det.

Det som fascinerar mig med libertariansk retorik är att den alltid verkar ha ett dolt syfte: Visa mig den anarko-libertarian som vill avkriminalisera droger (ja jag tycker också att det vore ett bra sätt att få bort kriminalitet, knarksyndikat och den mänskliga misär som det medför) och inte själv gillar att röka braj. Eller den övertygade porrförespråkare som inte själv har ett finger i syltburken på ett eller annat sätt.
Och jag ska mer än gärna ändra min uppfattning.