Mine

Emma skriver

2005-05-31

utseendet emot sig - på omvänt sätt



Ibland brukar man ju säga att folk som är fula har utseendena emot sig. Men om man som jag, och säkert fler än jag, tycker att folk som ser för bildsköna bara ser tråkiga ut, kan man också vända på det där. Det finns till exempel vissa artister som jag har haft ett motstånd mot att ta till mig på grund av ett alltför tvålfagert yttre. Här kommer en liten lista:

Jeff Buckley
Ben Harper
Rufus Wainwright
och kanske
Phantom planet
, lite osäker på hur de ser ut faktiskt.

Tänkte först ta med Ryan Adams också, men insåg att han har trashat sig ur i gruppen.

Så vad kan man lära sig av detta? Att jag är fördomsfull och utseendefixerad? Inte alls! Tvärtom, faktiskt. Att jag gillar dem - trots att de "ser bra ut" - är beviset på motsatsen!