Mine

Emma skriver

2005-06-03

esprit d'escalier

Jaha. Nu kommer SVT:s Pressklubben att ligga på webben i en vecka. Jag hoppas att den här veckan går fort.

Inte för att diskussionen var helt och hållet värdelös, även om det var lite tamt. Inte heller för att mediernas hantering av ämnet bloggar börjar kännas som om det börjar gå på repeat. Och faktiskt inte heller för att jag ABSOLUT INTE STÅR UT med hur jag ser ut. (Är det så DÄR man ser ut när man PRATAR? Och VARFÖR gjorde jag inte som Anna , och VALDE KLÄDER inför sändningen?) Utan för att jag faktiskt fick totalblockering och knappt kom på något vettigt att säga. Anledningen att jag ställde upp var ju att jag tyckte att jag HADE vettiga saker att säga. Ja ja, där ser man. Men värre saker har väl hänt.

Apropå självkritik kom jag, som så ofta , på i efterhand vad jag skulle ha svarat på frågan om varför det finns så många högerbloggar? Det rätta svaret är naturligtvis: "Eftersom de flesta som delar den högerliberala agendan saknar självkritik."

Finns mycket jag kom på att jag skulle ha sagt, så här i efterhand .