Mine

Emma skriver

2005-06-01

is-och bloggtider

I dag har det varit en kul men obegripligt kall dag. Juni? Tror inte det. Är det trots allt istiden som är i antågande? Vad säger forskarna? Vad säger Nostradamus? Bibeln?

Apropå Bibeln så ska jag sova typ genast för jag ska upp helt okristligt tidigt i morgon bitti. (Varför säger man så egentligen? Det känns ju snarare väldigt kristet att gå upp då. Samtidigt som solen. Förmodligen är det också vid den tiden som sannolikheten är störst att man får religiösa syner, typ jesus, änglar och sådant. Om inte annat av ren sömnbrist och ihopblandning av dröm och verklighet. Men jag har tänkt på det där, alltså om det skulle hända mig skulle jag nog inte kunna bli kristen ändå. Jag har alldeles för svårt för martyrer.)

I alla fall. Supertidigt ska jag upp, och efter jobbet ska jag vara med i Pressklubben i SVT 24. Paneldiskussionen ska handla om (...*trumvirvel*... *andlös spänning*...*stegrande trumvirvel*...*crash-cymbal*): bloggar!