Mine

Emma skriver

2005-10-10

public service vs science fiction

Antar att man kan ha sina ups-and-downs vad gäller blogg-kontinuitet. Just nu har jag en intensiv omställningsperiod: Började jobba på Sveriges Radio förra veckan. Slutade på aftonbladet.se veckan dessförinnan.

Att komma från kvällstidningsvärlden till public service kan liknas vid att komma från en kallbassäng till en uppvärmd bastu - varmt, skönt och (med Askungens ordval) alldeles underbart.

Är dock glad för att jag fick chans att lära mig så mycket på Bladet. Av alla saker jag skrev kanske det är denna plankade text jag kommer att bli ihågkommen för. (?) Publicerades ursprungligen här.

Såg för övrigt Alien vs Predator i går kväll. Sonen och jag var mycket roade - tills vi insåg att mänskligheten skulle välja den trista, teknologiska sidan. Vi gillade Aliens bäst...de var så skönt Organiska. På så vis kan man ju nästan tycka att filmen var verklighetstrogen: "Hjältarna" är oftast på fel sida där med.