Mine

Emma skriver

2005-06-29

en tomte flög förbi...

Det hände ju en kul sak på midsommar. Vi satt och sjöng efter maten. Min kusin Julia Spada (som sjunger som en gud) började härma Jill Jonsson i låten Kärleken är. Den går ju så här:

Här, i den stilla gryningen
Kan jag känna, allting andas igen
Dom tunga molnen, drev
iväg med vindarna
Inga tårar ifrån himlen
blir till regn
Vi hör orden i en sång, som
finns kvar här i våra hjärtan
Nu, i lugnet efter storm

En ängel flög förbi,
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord,
Som en sol som värmer oss
Och som himmels stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets
skeende - med en tro:
Kärleken är

Inte ett dugg pretentiös med andra ord. (Det lär vara Jill själv som skrivit den.)

Men nu kommer det roliga: Sedan sade Julia "Jag kommer ihåg när den vann, att du sjöng den och bytte ut ordet "ängel" mot "tomte"? Och "stjärnebloss" mot "tomtebloss"?

Neej! Det hade jag totalt glömt, men höll med (mig själv) om att det blir mycket roligare om man byter. Men man måste sjunga men samma darr på rösten. Prova själv!

Ibland är det bra att ha dåligt minne. På så sätt får man sig (minst) två skratt per skämt. Now that's what I call a bargain.