Mine

Emma skriver

2005-02-27

front i P3 om bloggar

Blev kontaktad av en radioproducent i fredags, om programmet Front i P3 som sänds nu på måndag.

- Det ska handla om bloggar. Alla andra har ju haft det, nu måste vi bara ta upp det.
- Jaha, vad kul! Men jag jobbar på måndag, så jag kanske inte kan vara med...
- Så här är det alltså, att gästerna är redan bestämda. Det blir Steffanie Müller och DN:s Peter Wolodarski. Men du kanske kan ställa upp nu i telefon i stället?
- Eh, jo visst. Men, varför Wolodarski? Han bloggar ju inte?
- Nej men han skrev om bloggar häromdagen. Och så är han ju ung och så... och vi är ju lite åldersfascister här i P3.

Tråkigt när medierna går i upptrampade stigar. Och missar chansen att göra något riktigt kul när tillfälle bjuds. När det finns så många kreativa, inspirerande och nyskapande bloggare (och nu menar jag INTE mig själv), hur kan man välja en as-stiff ledarskribent? Det övergår mitt förstånd. Wolodarski är ju alldeles oavsett sin ålder en riktig GUBBE, tänkte jag för mig själv. Men jag sade ingenting.

Producenten fick sin telefonintervju. Om den kommer att användas återstår att se, eller rättare sagt höra. Hur som helst har jag inga stora förväntingar inför morgondagens Front i P3 klockan 11. Men man kan ju alltid hoppas på Steffanie.