Mine

Emma skriver

2005-02-25

grader i helvetet

Ja, sannerligen är det inte olika grader i helvetet! Mänskligt lidande kan verkligen inte mätas. Folkmord i Darfur, bilbomber i nya "fria" Irak, alla oräkneliga offer efter tsunamikatastrofen i Sydostasien och så jordbävningen i Iran. Så hopplöst många orättvisor. Flyktingar, hemlösa, rättslösa, svältande - så mycket smärta på denna jord. Det finns ingen gud. Eller så är han väldigt lat. Och nu detta. Expressens Cecilia Hagen skriver: "Jag är så arg , så fly förbannad, så ilsken att hade jag inte haft denna spalt att vråla ut i, hade jag gått rätt in i närmsta vägg och aldrig återhämtat mig igen."

För er som inte orkar sätta er in fler ohyggliga orättfärdigheter kan jag avslöja: Stackars Cecilia var nära att inte få biljetter till brittiske stå-uppkomikern Eddie Izzard på Cirkus! Vi lider verkligen med henne.

(Fast hon lyckades ändå till slut, eftersom hon är journalist*.)

* Jag lyckades också få tag i biljetter. Fast jag tror inte att det berodde på mitt yrkesval. Snarare på goda vänner med viss datavana.