Mine

Emma skriver

2005-05-12

fat sharking

Apropå humor så måste jag bara tipsa om en post på Mitt aktuellt som fick mig på väldigt gott humör.

Detta fick mig att tänka på några andra angloförbistringar som jag hört av en kompis, som i ungdomsåren besökte London tillsammans med en extremt spontan och pratglad väninna. Hon var en sådan som bland annat sade till taxichauffören: "Do you have fart control?"

En kväll gick de på pizzeria med några engelska tjejer. De kände inte varandra så väl. Stämningen var lite spänd. Efter maten utbrister väninnan: "Can I have your kants, please." Det blir knäpptyst. Alla vrider sig i stolarna. Då säger hon, förklarande: "You see, I looove kants! I always eat them."

Men det bästa var ändå hennes raka översättning av "Det kan du fethaja": "That you can fat sharking, you know."