Mine

Emma skriver

2004-06-14

fel efternamn

Varför lyssna på Heather Nova när man kan digga Heather Nevay? (Haha, vilket Robban-artat skämt! Broberg alltså.)

Själv heter jag Holmér i efternamn. Det har alltid känts helt fel. Inte själva Holméret i sig men ihop med Emma...Nej, nej. Ingen bra kombination helt enkelt. Funderade på att byta namn tills jag insåg att jag skullle vara tvungen att ta något ur tomma luften och bli en Borenbrink, Rågenklint eller Järphammar. Vet inte om det är en klassfråga, men det kändes som en omöjlighet. Funderade en stund på det modesta efternamnet "Kudde" men tog till slut mitt förnuft tillfånga.

Kan tilläggas att detta var ett tag sedan. Brukar sedan dess ibland roa mig med att hitta på efternamn och kolla om de är lediga. Tjärnbjälke, Kvarnfröjd, Karmfred och sånt. Oftast är de det. Och "så länge det finns oanvända namn finns det hopp", brukar jag tänka då. Jojo. Misantropen har talat.