Mine

Emma skriver

2004-06-08

platsannons

På väg till arbetsförmedlngen och hur kaxig är man då?

Ta en kölapp, fyll i blanketten. Sätt dig ned och vänta på att bli förnedrad av någon vilt främmande människa som förmodligen inte är kompetent att hjälpa dig men som gör sitt bästa för att kompensera detta genom att spela överlägsen. Medan du sitter där, och det kan dröja riktigt länge, kan du fundera över vad du gjort av ditt liv. Och medan du sitter där och minns dig själv som segerviss sextonåring med världsomspännande planer dyker plötsligt låtraden "why do I give valuable time to people who don't care if I live or die" upp och du är på väg att resa dig och gå, vägra uppleva förnedring, tills du väldigt snabbt inser att du faktiskt inte har något val. Det är det här eller gatan helt enkelt...

Ja när jag ändå håller på kan jag ju passa på att flagga lite här också:

-----------------Annons-----------------

Arbete sökes inom information/media/pedagogik. Jag är flexibel, stresstålig och kompetent.

----------------Annons------------------

Tänker på socionomen som sadlade om sig till data-nånting och skrev i sin annons: "Jag är långsam, oflexibel och socialt inkompetent." Hon lär ha fått hur många svar som helst. Något säger mig att jag inte skulle lyckas lika bra om jag skulle följa hennes exempel...