Mine

Emma skriver

2004-05-21

svenska flickor

Ja herregud. Just när man trodde att ingenting längre kunde chockera en...så kommer TV3 med en ny programserie kallad "Svenska flickor". En variant av reality-show, en sorts artificiell verklighetssåpa med fyra tjejer som kallas Nina, Elin, Kim och nånting mer, fast de i verkligheten heter nånting helt annat. Typ.

Efter tio minuter sitter jag som förstenad i soffan. Fattar ingenting. Förstummad. Full av frågor. Liksom de flesta trauman bearbetas dessa bäst genom något slags analys. Alltså:
-Är detta på skämt eller allvar?
-Var har de hittat de här tjejerna?
-Finns de på riktigt?
-I så fall, hur pass mycket är de "sig själva"?
-I så fall, varför?

Några smakprov:
Elin: "Ja nu har jag och XXX haft sex för första gången. Jag vet inte om jag tyckte det var bra eller dåligt. Det var jättepinsamt, jag försökte stöna några gånger men det var bara pinsamt.(...) Men jag tyckte att det var jättebra...det kan i alla fall inte bli sämre"

Elin: "Jag längtar efter att gifta mig. Det ska vara den bästa dagen i mitt liv. Det ska vara sommar och fint väder. Jag ska ha en fin, vit klänning och gå nedför altaret."

Elin: "Nu har XXX ringt och berättat att han köpt biljetter till någonting. Det kan ju vara någon föreställning eller så, han sa inte vad det var. Jag älskar överraskningar, fast jag har ingen aning om vad det kan vara"

Kim: "Ärligt talat, de som säger att storleken inte spelar någon roll...de borde skjutas."