Mine

Emma skriver

2004-06-08

landmark education lägger ned

Väl hemkommen från arbetsförnedringen, som inte alls var så hemsk utan enbart innebar en trevlig pratstund med en snäll tant eftersom det visade sig att jag numera tillhör AF Kultur, fick jag ett samtal från min vän Helena Löfgren som berättade att det nu är officiellt:

Landmark Education lägger ned verksamheten i Sverige.

Detta måste firas. Vill verkligen fira detta! Kan inte tänka mig något mer firvärt! Man kanske skulle gå upp till Mosebacke torg, slå läger, skåla i champagne, erbjuda gratis flyttstädning (fast de har säkert redan volontärer som erbjudit sig i överflöd). Eller något annat symboliskt. Ni som känner mig vet, ni andra kanske kan ha överseende med min skadeglädje så länge.

Jag tänker nog vid närmare eftertanke fira med en liten drynk i allsköns ro. Till den som undrar kan jag berätta att: Drynken är en blandning av den alkoholstinna "drinken" och den ospecifierade "drycken". Den kan vara alkoholfri eller spetsad, spelar ingen roll, bara den innehåller något drickbart man för stunden känner för.

One down, one more to go. (Med hänvisning till scientologerna.)