Mine

Emma skriver

2004-12-12

söndagsfemman

1. Vilken var den första tecknade respektive otecknade film du såg på bio?
Tecknat: Svärdet i stenen. Jag var fyra och tyckte att det var den BÄSTA film jag nånsin sett.
Otecknat: Mary Poppins. Jag var fem och tyckte det var den BÄSTA film jag nånsin sett.

2. Går du helst ensam eller helst med någon annan?
Helst tillsammans med nån, men om det är en svartsynt film kan jag lika gärna gå själv, så kan man gräva ner sig ifred.

3. Finns det någon film du inte sett på bio men som du skulle vilja se i det formatet?
Fight Club.

4. Har du haft någon annorlunda/speciell bioupplevelse? Berätta!
Såg Forrest Gump och tyckte den var SKITDÅLIG. Jag svor högt för mig själv på vägen ut bland alla lyckostrålande Forrest Gump-fans.

5. Är film bäst på bio?
Ja.

Från femman.