Mine

Emma skriver

2004-12-12

rockstjärnor som små


Farrokh Bulsara 1946- 09-05 *

Min tolvårige son och jag sitter och vrakar i Itunes-biblioteket. Inspirerad av Stationsvakts gripande Wiehe-bloggpost spelar jag lite good old proggmusik och halkar snart in i någon sorts rockhistorielektion, och spelar:

Chuck Berry/Black Flag: Louie, Louie
Jonathan Richman: Roadrunner
Cockney Rebel: Sebastian
Pink Floyd: Shine on you crazy diamond
Kraftwerk: Trans Europe Express
Queen: Don't stop me now

Och euforisk över att Freddie "överbettet" Mercury har kvalat in i min sons mycket selektiva musikmedvetande börjar jag leta bilder (väl medveteten om att jag tar en risk - Freddies utseende är lite av en het potatis i vissa läger). Och hittar denna sida. Man kan hitta fler bilder här, bla en på Aleister "besten" Crowley.

Fast vid det här laget har min son försvunnit in i sitt rum för längesen...

* Gissa vem som fyller år samma datum, fast ett annat år? Jo, jag!