Mine

Emma skriver

2007-05-13

polisfans

I dag hände något väldigt speciellt. Det ringde på min mobiltelefon. I luren presenterar sig en polis som jag brukade prata med för ett år sedan, när jag jobbade som Stockholmsreporter och ofta ringde länskommunikationscentralen för att höra vad som hänt. Hur som helst. Polismannen, som är i medelåldern, presenterar sig och utbrister sedan: "Varför sa du inte att du sysslar med musik?". Sen förklarar han att han varit hemma hos en annan polis - de båda gillar blues och jazz - som spelat min andra skiva Freedom gone mad, varpå han hade känt igen rösten (!) och frågat vem det var som sjöng. Efter det hade han googlat mig, laddat ner lite låtar, och sedan slagit upp mitt nummer på hitta.se. Han sa att han verkligen gillade min musik.

Jag är helt tagen. Vilken grej! Två polisfans till priset av en skiva. :)